کد مطلب: 138614
کاخ سفيد: به لطف رژيم بازرسي‌ها،‌ حمله نظامي به ايران هدفمندتر خواهد بود
تاریخ انتشار : 1394/04/28 13:55:13
نمایش : 3081
سخنگوي کاخ سفيد در نشست خبري دو روز قبل خود تاکيد کرده است که بازرسي‌ها به آمريکا اجازه خواهد داد تا در صورت نياز به اقدام نظامي، با اطلاعات بيشتري دست به حمله به اهداف داخل ايران بزند.














به گزارش هفت چشمه به نقل از  فارس،‌ در حالي که هنوز يک هفته از جمع‌بندي مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه موسوم به 1+5 در شهر وين اتريش نگذشته، کاخ سفيد مي‌گويد يکي از حسن‌هاي بازرسي از ايران، افزايش اطلاعات در مورد اهداف احتمالي و بالا رفتن دقت به هنگام اقدام نظامي در ايران خواهد بود.
جاش ارنست سخنگوي کاخ سفيد اين اظهارات را دو روز قبل در نشست خبري روزانه با خبرنگاران (+) مطرح کرده است.
بر اساس متن منتشر شده از سوي کاخ سفيد، ارنست در بخشي از اظهاراتش، با بيان اينکه با وجود توافق،‌ همچنان گزينه نظامي در مقابل ايران روي ميز است، گفته است که پس از توافق نيز «گزينه‌هاي متعددي را که حالا هم در اختيار داريم، در اختيار خواهيم داشت، خواه بازگرداندن فوري تحريم‌ها باشد، يا استفاده از گزينه نظامي
وي افزود: «اگر توافق اجرايي شود و ايران برنامه خود را محدود کند... زماني که سران اين کشور تغيير مسير داده، حقه بزنند يا علنا اعلام کنند که مي‌خواهند توافق را بر هم بزنند و به سمت سلاح هسته‌اي حرکت کنند، رسيدن به مواد هسته‌اي لازم براي ساخت بمب، از آن‌ها يک سال زمان مي‌گيرد».
ارنست ادامه داد: «نکته کليدي اين است که (پس از توافق) گزينه نظامي تقويت هم مي‌شود، چراکه طي اين سال‌ها ما جزئيات بيشتري از برنامه هسته‌اي ايران جمع‌آوري خواهيم کرد».
وي افزود: «بنابراين، زماني که وقت تصميم‌گيري فرماندهان نظامي آمريکا و اسرائيل در مورد هدف‌گيري مي‌رسد، به دليل اطلاعاتي که طي اين سال‌ها به لطف رژيم بازرسي‌ها جمع‌آوري کرده‌ايم، آن تصميمات به طرز چشم‌گيري مبتني بر اطلاعات بوده و توانمندي‌هاي ما ارتقا يافته‌اند».
ايران و 6 کشور سه‌شنبه هفته گذشته پس از مذاکراتي فشرده در اتريش، نهايتا به سندي دست يافتند که براي اجرايي شدن بايد در مراجع قانونگذاري ايران و آمريکا تصويب شود. تنها يک روز پس از توافق، اشتون کارتر وزير دفاع آمريکا با صدور بيانيه‌اي بر اراده واشنگتن براي تداوم مقابله با ايران تأکيد کرد و باراک اوباما رئيس‌جمهور آمريکا نيز در مصاحبه با نيويورک‌تايمز تصريح کرد که واشنگتن اگر بخواهد، قادر است ارتش ايران را نابود کند.
مقام معظم رهبري روز گذشته در خطبه‌هاي نماز عيد فطر، با بيان اينکه «قديم‌ها به اين‌گونه حرف‌ها «لاف در غريبي» مي‌گفتند»، تأکيد کردند: «ما از هيچ جنگي استقبال و هيچ جنگي را آغاز نمي‌کنيم، اما اگر جنگي روي دهد آن کس که از نبرد سرشکسته خارج مي‌شود آمريکاي متجاوز و جنايتکار است».
انتهاي پيام/ق
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg